1. Kundtjänst
  2. Övriga frågor
  3. Jag har fått avslag från samtliga banker, hur gör jag då?

Fråga och svar:

Jag har fått avslag från samtliga banker, hur gör jag då?

Ring in till vår kundservice så ska vi hjälpa dig att se över dina lånemöjligheter, 0771-131310.

Hittar du inte svaret på din fråga?

Leta vidare i våra andra kategorier för att se om din fråga kan besvaras där, annars har du möjlighet att ringa, maila eller besöka vår facebook-sida för fler svar.

VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Här hittar du svaren på de 10 vanligaste frågorna

Nej, Lendo är ingen bank utan en låneförmedlare. Vi hjälper dig att jämföra lån så att du kan välja det bästa alternativet för dig och din ekonomi.

En ny ansökan kan göras efter 8 dagar från första ansökningstillfället. Men du kan ändra i din befintliga ansökan inom 5 dagar. För att ändra i din ansökan vänligen kontakta kundservice på telefonnummer: 0771 13 13 10.

När du ansöker om lån via Lendo tas endast en kreditupplysning via Upplysningscentralen (UC), trots att du kan få erbjudanden från upp till 40 banker och långivare (vid ansökan om privatlån). Det du fått är omfrågandekopior, långivarna måste skicka ut dessa till dig när de tagit en titt på din ansökan.

I enstaka fall kan vissa av de banker och långivare vi samarbetar ta in kompletterande information från andra upplysningsföretag i sin kreditbeslutsprocess.

Nej, din ansökan är inte bindande. Vi samlar in erbjudanden från banker och långivare som du sedan får ta ställning till och ta lån om det passar dina behov. Ditt lånelöfte är sedan giltigt i 30 dagar.

En kreditupplysning ligger kvar i 12 månader från att den registrerades hos UC. Efter ett år från att kreditupplysningen tas så nollställs detta. Tänk på att många UC-förfrågningar kan påverka din kreditvärdighet.

Ditt lånelöfte genom Lendo är giltigt i 30 dagar.

Nedan finner du våra grundkrav som du behöver uppfylla för att kunna ansöka om ett lån via Lendo:

För lån över 30 000 kr gäller följande:

  • Vara minst 18 år

  • Vara folkbokförd och skriven i Sverige minst ett år

  • Har en fast inkomst från arbete eller pension

  • Inneha en årsinkomst på minst 110 000 kr

  • Vara skuldfri från kronofogden i minst 6 månader

För lån upp till 30 000 kr

  • Vara minst 18 år

  • Vara folkbokförd och skriven i Sverige minst ett år

  • Inneha en årsinkomst på minst 100 000 kr

  • Har en inkomst från arbete eller pension

  • Vara skuldfri från kronofogden i minst 6 månader

Du kan ansöka om lån upp till 30 000 kr om du jobbar extra, har ett vikariat eller är provanställd. Vid en tidsbegränsad anställning är det viktigt att du har minst 6 månader kvar av din anställningstid.

För att kunna göra en ansökan för företagslån behöver du ha ett registrerat företagsengagemang på företaget. Det innebär i praktiken en ledande roll i företaget, såsom att man är VD, styrelsemedlem eller suppleant i styrelsen. Genom att du loggar in med BankID kan vi enkelt hitta företagets uppgifter och effektivisera hela ansökningsprocessen.

Företaget måste vara aktivt och registrerat i Sverige.

Detta sätts individuellt för varje långivare för företagslån. Majoriteten av de kreditinstitut vi samarbetar med tar inte ut någon kostnad för att förtidslösa lånet, dock kan det förekomma att långivaren tar ut en avgift för det belopp som återbetalas. Om så är fallet står detta tydligt i erbjudandet när du jämför alternativen mellan varandra.

 Godkända inkomster:

  • Arbete

  • Pension

  • Förtidspension

  • Föräldraledig (under förutsättning att man har en anställning i grunden. Ange då den bruttoinkomsten som du får från Försäkringskassan)

  • Sjukersättning från Försäkringskassan (under förutsättning att du har en aktiv anställning)

  • Livränta (Om du går miste om inkomst på grund av en arbetsskada kan du få ersättning från Försäkringskassan)

  • Familjehem

Icke godkända inkomster:

  • Aktivitetsersättning

  • CSN / Studiebidrag

  • Bidrag överlag

Hittar du inte svar på dina frågor?

Vi ser till att hjälpa dig!

Om du inte får svar på din fråga, kontakta oss via telefon, mail, chatt eller på vår Facebook-sida. Vi svarar inom 24 timmar (helgfria vardagar). Du behöver inte dela känslig information i din fråga, och du kan alltid ringa oss om du föredrar det.

Om du inte får svar på din fråga, kontakta oss via telefon, mail, chatt eller på vår Facebook-sida. Vi svarar inom 24 timmar (helgfria vardagar). Du behöver inte dela känslig information i din fråga, och du kan alltid ringa oss om du föredrar det.

lendo kundtjänst

Du kan även nå oss via telefon, facebook, chatt eller email:

kundservice@lendo.se

Öppettider

Måndag - Torsdag

08:00 - 20:00

Fredag

09:00 - 17:00

Lördag

10:00 - 14:00

Söndag

10:00 - 14:00

Öppettider Bolån

Måndag - Torsdag

09:00 - 17:00

Fredag

09:00 - 16:00

Lördag

STÄNGT

Söndag

STÄNGT

Du kan även nå oss via telefon, facebook, chatt eller email:

Öppettider

Måndag - Torsdag

08:00 - 20:00

Fredag

09:00 - 17:00

Lördag

10:00 - 14:00

Söndag

10:00 - 14:00

Öppettider Bolån

Måndag - Torsdag

09:00 - 17:00

Fredag

09:00 - 16:00

Lördag

STÄNGT

Söndag

STÄNGT