1. Om Lendo
  2. Press
  3. Carl Brynielsson

Carl Brynielsson

är VD på Lendo Sverige och har arbetat på Lendo sedan 2016. Carl började sin karriär på Lendo som marknadschef och han brinner för organisationsutveckling och att driva affären på ett ansvarsfullt och effektivt sätt. Han arbetar dagligen tillsammans med hela styrkan på Lendo för att göra jämförelsetjänsten bättre för konsumenter.

Sedan Carl klev på som VD för Lendo Sverige har Lendo bl.a. lanserat bolån och haft en framgångsrik tillväxt. Idag arbetar ca 120 medarbetare på Stockholmskontoret. Carl sitter också med i ledningsgruppen för Lendo Group, som har sitt huvudkontor i Oslo.

Lendo är medlem i Swedish Fintech Association och där Carl tillsammans med Claudia Gomez driver gruppen för konsumentkrediter.

“Lendo är ett välsmort, marknadsledande och växande bolag i en konkurrensutsatt bransch. Vi är just nu i spännande fas där vi dagligen driver utveckling av våra erbjudanden för att förbättra för konsumenter och våra partners. Det har vi möjlighet att göra tack vare ett gediget arbete med att skapa en hög trovärdighet för tjänsten på marknaden och hög kundnöjdhet under många år”

Läs mer om Carl i media

Ladda ner högupplösta bilder